June 12, 2012

Kecantikan luaran dan dalaman

Assalamualaikum..

Semalam duduk berbual dengan budak akaun.Memandangkan saya dah pun nak berhenti dan kerja-kerja semua sudah disiapkan pagi-pagi jadi masa petang saya dihabiskan dengan bermain game ataupun berbual-bual kosong.Selama ni saya cuma berbual kosong tanpa dapat sebarang faedah atau pahala dari perbualan tersebut tapi semalam perbualan kami agak ke arah ilmiah yang saya sudah amalkan sekarang.

Man nama budak akaun yang telah memberi kesedaran kepada saya.

"Kak lin dah berapa bulan sekarang?"

"Baru masuk lima bulan."

"Jadi sekarang ni kak lin dah boleh dengar ayat-ayat al-quran dalam internet."

"Tapi akak dah baca quran lepas subuh dengan maghrib.Setiap hari"

"Yang kita baca tu pagi sekali dan malam sekali kak.Yang ini biar baby dengar ayat-ayat al-quran tu setiap masa.Kalau nak dapat anak lelaki yang handsome dengarkan surah yusuf dan kalau anak perempuan dengarkan surah maryam.InsyaAllah akan dapat anak yang handsome dan ayu macam mak dia.Untuk bulan-bulan terakhir amalkan surah luqman untuk dapat anak yang soleh, baik dan sihat tubuh badan.InsyaAllah"

Terima kasih daun keladi.Memang banyak tips yang saya dapat sepanjang tempoh mengandung anak sulung ni.Saya takkan dapat tips-tips untuk dapat anak soleh dari misi-misi dan doktor yang saya jumpa tapi orang-orang sekeliling saya sangat prihatin dengan anak kecil saya ini.Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers